File 122 : Kes kesambungan ...

ASSALAMUALAIKUM...

Konnichiwa minna 

im back yeah yeahh
finally im free form disaster LOL

okay peace...

Masa Df korek tanah tu kan, Df nampak KALA JENGKING...
agak besar juga kala jengking tersebut
warna dia tidak begitu pasti tetapi bahaya yoo.

Selepas menjadi tukang pembuat tandas lalu Df and the gang pergi makan.
tangan agak kotor, duduk di tempat kotor, dan sangat panas sebab baju PLKN kan. hahaha
Lepas makan tu kitaorang berkumpul dan diberitahu tentang kejadian yang mengerikan pada malam tersebut.

di mana ...

Kami terpaksa menjaga tempat kem kami supaya tidak orang boleh menceroboh tempat kami.

masuk maghrib, operasi kami telah dijalankan.
Masa itu kan tiba-tiba je bunyi bom meletup
kuat gila sampai kami semua terpaksa GRENADE...
Masa Df tengah grenade Df dah pikir dah macam macam kat atas tanah tu.
dalam hati berkata
"Ya Allah , harap takde benda yang berjalan-jalan "
haa kauu sekali betul betul ada benda depan mata Df.
tak pasti apa bendanya tu. dia berjalan melintas dihadapan pandangan Df.

Df punyalah mengucap banyak-banyak dan cakap
"Bilalah nak bangun ni? aduhh"
 takut punya pasal
yela siapa tak takut ada benda jalan depan hang. hang takut tak?
mana tahu benda tu berbahaya ke?
apabila dengar jurulatih cakap
"bangun"
apa lagi cepat cepat Df bangun lepas tu cari apa benda yang melintas tadi.
tapi nampak ke sebab lampu takda, pelita takda.

Selepas tu kan kompeni Alpha berkumpul nak rancang strategi macam mana nak halang si penceroboh tu masuk ke kem.
Df pada mulanya jaga khemah, sebab kami diberitahu ada salah seorang pengkhianat.
Muka Df cool sambil pegang tongkat sakti yang Df buat petang tadi.

Kem kami dalam keadaan yang tenang tetiba ada orang menjerit.........

Bersambung....



12 comments:

Cik Puan said...

wooowooo..nasib lah tak kene sengat kala jengking tu...eiiii bahaya tu...

Cik Yaya said...

salam DF...

er ni citer btul ke x ni..huuu
mcm xfhm pun ade jgk..benda apa yg melintas?

Sally Yatiey said...

Apa benda melintas tu DF?

Nurulee said...

hahahah. excited nak tahu sambungan ni.

puteri kasih said...

alahai tengah syok baca bersambung la pulak...cepat sambung

Razi ten said...

Whoaa.. what? what happens? lol

Liza Licha said...

:) siap berstrategi bagai ye? hihi.. all the best

Norhasniza Khalid said...

hohoh, kala jengking dear... takutnya

fadh leyanie said...

kala jengking rupanya,rasanya org yg mnjerit tu pasal..bersambung..

puteri kasih said...

bila nak sambung ni df.. :)

Puteri said...

Jum tengok baju new arrival . Korean style for ladies . Blouse and Top . Rm30 only . rm5 postage , for sabah/sarawak/labuan rm8 :)

Zana Hassan said...

w'salam..
nasib baik xkena gigit..
nak tgu smbungan cerita DF :D