Kes Permataku

ASSALAMUALAIKUM.
Konnichiwa minna-san.


Sebelum tu saye nak beritahu yang entry kali ni dari "itachi", klo nak bace entry baru tentang barang yg Dfiqa atau Conan sayang sila tekan [sini] dan kemungkinan entry ni bosan :D
Maaf ye sebab menyemak kat blog ni xP

Setiap insan ade barang yg dihargai, tak kire sama ade kite perasan atau tak. Barang yang saye hargai tak laa hebat, tak cantik, tak mahal atau ape-ape lah yang mengagumkan bile orang pandang.

Barang yang saye hargai cumalah sebijik bantal yang dibuat daripada tangan. Saye dapat bantal tu semase saye berusia 4 tahun lebih [1995] dan bantal tu diperbuat daripada bunga kapas lama by my mom :')
Sehingga sekarang saye masih gune bantal tu.

Walaupon tu hanye bantal biase yang berat, besar dan keras. Tulah bantal pertama daripada mak. Bile mak kasi je bantal tu kat saye buat pertama kali, terus saye peluk bantal tu. Jelas lagi dalam igatan ni tentang kenangan pertama bantal tu.


Bantal tu bantal biase je, tapi nilai dia sangat besar.
Sayangnya abang kat mak melebihi dedaun, pepasir dan jutaan bintang di langit. Kasih abang terhadap mak sangat besar... hehee. Kalau di isi diantara langit dan bumi, abang yakin kasih abang terhadap mak melimpahi kedua-dua nya dan terus melimpahi dari langit pertama sehingga langit terakhir ciptaan tuhan :')




Saye takde cita-cita dalam hidup tapi saye sentiase teringin untuk jadi anak yang soleh untuk mak, walaupon mustahil bagi insan macam anak mak ni :')



MY BIGGEST FEAR IS TO LOSE HER

::: BARANG APE YANG KORANG HARGAI N KENANGANNYA ?? :)

hmm... entry kali nie macam... takde r, pic bantal tu xyah la ea :D. Sape yang nak bace entry baru tentang barang yang Dfiqa sayang sila pergi
::;Lemon Garden;::


Assalamualaikum
well knowns by itachi :)



25 comments:

Syamira Yahya said...

barang dr mak sye yg sye pling sayang adalah jam tangan. .hee ^^

Haruno Hana 하나 said...

haha.. terkejut nmpak perkataan abang.. rupa2nya yg Shar punya..

teha said...

yeah , thats y laa i love my mom.. kekeke :)

iema ツ said...

pemberian yg paling terindah adalah pemberian daripada ibu kita kan ? rasa gembira tu tak terhingga :')

gadismanja said...

sy syg diri sy je ,, muaahahahahahhahaa

Dak Fisha said...

fisha pon syg ibu fisha..

alahaii rindunya....

zaza iman said...

erghhhh..barang di sayangi...hurm...belum ada...hihi =)

AiSyA LiEzA said...

adeh.. patutla pening.. tukar blog.. ekekek.. adoii!! hehe.. baru faham..(=_='') ni la.. lama x BW.. hahaa

back kepada topic..

saya punya barang berharga ialah bear n novel.. ah yeahh.. tu semua dari mama :D hehe.. xleh ilang.. (

~~oOpEt~~ said...

waa.. fiqa ada bantal bucuk :P kantoi

Cik Kay Jue said...

fasal barang kesayangan.. hm.. bantal juga rasanyer.. bantal panjang ckj... arwah nenek yang bagi bantal tu... sampai sekarang still gunakannya... walaupun kian lama bantal tu kian buruk dan macam tak boleh digunakan lagi.. huhu..

yad'z said...

wah .. itachi pon ade bantal busuk ea.. ingat fiqa je ade. haha..

aisya said...

tiba2 terasa homesick baca ni.. huhu

ku-cit said...

apa makna konnichiwa ehh???

acheeqa farhana said...

eee..bantal busuk ke?hehe..sy pon ad jugak..mak yang buat jugak..

btw,smoga kite jd anak yg soleh solehah..aminnn

-SUPERGIRL- said...

bantal bushuk ! hehe

Dakara said...

nak balik jumpe mak, huhuuu :)

Woofer Storm said...

sy syang mak saya,rindu sngat sbb lama sngat tak jumpa mak sya..i love my momm..

slm kenal..follow sini ye...

O CIKTEDDY said...

wuuuuu sedih plak bace..kalo sy jd seorng ibu maka sy terharu =D

Hanamiko Sakura said...

wahh.. bagusnya.. dimana kita berada.. mesti ingatkan mak.. bagus betul awak ni.. anak soleh :)

Hani Shaa said...

yeah , thats y laa i love my mom.. mmuaahh :) ibu adalah segalanya

misyamissyou said...

sentimental value gtu.. huhuu

Ratu Lissa said...

Betul3... Setiap org mesti ada brg yg dia syg.. Tapi saya tak pernah ada bantal busuk XD

Badrina Ibtisam said...

Umm, saya ada bantal busuk (tapi tk busuk pun.hahaha) & masih guna bantal tu smpai skrg =P

Saya tk tahu bnda apa dari umi saya yg palingggg sy syg. Um, sbb saya syg semua apa yg umi saya dah bagi!! Hehe. :D <3

Zakaria's daughter said...

ngehhhh,
same goes to me.
i have one too.
bantal busyukkk.
kekee,
takpernah basuhhh itu fakta,
aumm <333

ciksukaberangan said...

takde bantal busuk~~ uuu~ teringin jugak nak ada. tngok orang lain ada bantal busuk.. heheh.. oh! moga menjadi anak yang taat pada perintahNya dan ibu bapa. aaamiin :)