Kes DF ADA MASALAH !! TOLONG df please


ASSALAMUALAIKUM...

hai! sebelum tu df minta maaf sebab df akan jarang online seperti biasa.
nak tahu kenapa ?
ini kerana masalah charger laptop df dah rosak.
benda ini berlaku disebabkan df cuai =.=
macam nak nangis df semalam.
and
df dapat post saat-saat terakhir ni.
boleh tak tolong df.
df ada gambar yg menunjukkan masalah df.
tengok bawah
|
\/

Df cantumkan PIN yang patah tengah tu dengan selotep.
agak-agak yang pakar ni. BAHAYA TAK DF BUAT MACAM TU?
sebab masa df bukak suis onoff, ada bunyi macam bunyi elektrik tu bertindak balas tapi
bukan pada selotep tu
tetapi pada DALAM yang meyambungkan elektrik tu.
sebab ade kesan terbakar dekat dalam tu.
agak-agak bahaya tak ?
tolong df ye :'(


arigatou ! :(

10 comments:

Feenas Sya said...

uish .!
bahaye ..
better hantar kedai lah ..
kang tak pasal tak ade elektrik ..
heee .~

bangpren said...

ok ...
thanks tas infonya

Drakula Comel said...

bhye la..p la bli bru sblm pape berlaku..hoho

Mohd Firdaus said...

makaiii memang pakar.. pakar kejutan elektrik ni.. pergi je kedai komputer beli baru.. harga area rm 10-20 sebab semlm pun beli plug tu jugak :P

Detective Fiqa said...

Feenas : huhu. terpakselah >.<

drakula : baik kak. df beli yg baru.

Firdaus : thanks sbb tolong df hihi :)

Sarah Mohd Saleh said...

rsenyer i.allah bhye tuh.hehehe.karen kan.mcm2 bole jd.be careful oke ;)

Detective Fiqa said...

SArah : hm tulahh. terpakse hati hati :D

zana said...

bhy tu..tukar yg bru je :)

aisya said...

jangan diamalkan ye.. bahaya tau..

Detective Fiqa said...

ZANA : hehe jangan risau :) adk pon nak beli baru nanti :D

aisya : yes yes. iknow. nanti terbakar susah hee :D