Kes kebaikan makan coklat :)

ASSALAMUALAIKUM...

Hari itu D.fiqa dapat artikel tentang kebaikan coklat..
D.fiqa tak sangka coklat baik untuk D.fiqa dan kawan2 yang akan menghadapi peperiksaan...
korang tau kan kalau orang macam D.fiqa ni ( calon SPM ) senang stress..
So..pengubatnya adalah coklat.:)
Coklat ini dapat memberikan PERASAAN GEMBIRA KEPADA PEMAKANNYA...
ARoma coklat jugak dapat MEREHATKAN MINDA SESEORANG..
hah..kepada sesiapa yang stress..apa lagi..makanlah coklat tu..hehe..

kepada orang yang ingin panjang umur..amalkanlah makan coklat..
Selain tu..artikel ni bagi tau D.fiqa..
coklat jugak dapat MENGURANGKAN RISIKO SERANGAN STROK, MELEGAKAN BATUK dan MELEGAKAN OTOT..

tak sangkakan coklat banyak khasiatnyer..tapi makan tu berpada-padalah..

PERINGATAN...

JANGAN MAKAN BANYAK SANGAT,..nanti OBESITI..hehehe

sekian sahaja kes D.fiqa hari ni ^^

12 comments:

Mrs.Yie said...

wah coklat..akak memang suka makan coklat tapi sekarang dah kurang sebab takut gemok..ekeke

fiq said...

haha..adik pon minat giler2 coklat..takot gemuk? haha..tapi adk tak..cume adk takot penyakit datang je ..huhu

zulhilmi.tempoyak said...

erk....rs mcm mkin gemok je...haha

azie said...

mmg btol coklat dpt kurangkan stress..ske sgt mkn coklat kalo tgh stress.. :)

fiq said...

@zulhilmi--> haha memang la..TU PON KALU MAKAN BANYAk :P
@azie--> ^^ hehehe..:)

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

suka cadbury ..heehe

fiq said...

@hatiku--> hehe..sedap tu ^^

Gee said...

saya suka cokelat!!!..hehe

Rain said...

yep,.. betol2.. dulu masa kat kmpus, time nak exam mst cari coklat... huu, stress leh sesak dada.

fiq said...

@gee--> saya jugak !!!...haha..^^
@rain--> hehe..kan3? hilang trus stress..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

aku pon suka coklat.. melantak je sume coklat..hheh.. tu yang gigi dh berlubang2 ne.. :) rupanye betol gak tindakan aku yang suka makan coklat ne ek.. banyak kelebihannye :)

fiq said...

@taufiq--> haha..same3..makan je..janji coklat ^^ haha..